lördag 13 augusti 2011

Härliga kantarelldagar

I torsdags tog vi med oss cyklar till alla fyra och körde till Hunneberg. Där parkerade vi bilen och cyklade en bra bit bort på en grusväg. Det var härligt väder och vi kom hem med så mycket kantareller som vi aldrig fått. Ungarna var jätteduktiga på att traska omkring, dom tyckte det var kul. Det tog nästan två timmar för mig och Jimmy att rensa kantarellerna men det var det värt. Alla tyckte det var så kul så vi tog en sväng till Hunneberg idag också. Fast med fika denna gång. Det blev lika mycket svamp idag igen!! Tråkigt nog plumsade jag i en bäck som jag skulle hoppa över så jag fick vatten till midjan och mobilen verkar ha fått fukt i sig, får se om den klarar sig efter lite torkning. På bilden sitter jag utan byxor och kläderna upphängda på tork :) Nu blir det kantarellpizza med Wästerbottenost!



1 kommentar:

Hannas hus sa...

Vad roligt att ni också hittat, vi hittade mycket i Dalsland!!! Och visst är det värt all rensning, det är ju så gott! Pizzan är min favorit, den ska vi göra här också nån dag.